Java - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu

Java

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

14 Maart 2013 | Nederland, Nederland

Heel wat dagen niets geschreven, en heel veel gedaan in korte tijd.
Heb helaas maar even voordat het internetcafe dicht gaat, dus probeer het kort te houden :p

We zijn dus naar de Borobudur gegaan. Het grootste boeddhistische tempelcomplex ter wereld. Het was dan ook echt impressive!
Om 6 uur sochtends kwamen we aan, na anderhalf uur te hebben gereden.
Het was toen al warm!
We hebben daar 2 uurtjes rondgelopen, en we hadden superveel geluk, want het was suuuuperrustig!
Ik ben zo blij dat we buiten het hoogseizoen reizen, want we komen echt weinig toeristen tegen.. Heel fijn! We hadden de Borobudur dan ook bijna alleen voor onszelf! Supertof!

Na Jogjakarta zijn we naar Surabaya vertrokken.
Daar gingen we op zoek naar onze roots. We zijn op zoek gegaan naar 2 huizen waar onze opa is opgegroeid, en we hebben natuurlijk gewoon de stad verkend waar hij is opgegroeid.
Het was heel bijzonder om deze stad te ervaren.. We waren beiden soms emo, en hebben een hoedje van opa hier achtergelaten op een mooie plek. Namelijk op een ereveld in Surabaya, voor ' gevallen' mensen tijdens de 2e wereldoorlog in Indo. Overgrootopa's naam stond ook in een boek dat daar lag. Heel bijzonder was dat. Helaas is hij in een massagraf begraven wat niet te traceren valt :(

Na Surabaya zijn we naar Malang in de bergen gegaan. Een heel fijn stadje, waar we lekker gechild hebben. Hadden een heel fijn bamboo-hutje op het dakterras van een hotel, superchill!
We hebben een tocht gedaan naar de actieve vulkaan Bromo. Om 12 uur snachts vertokken we, en om 5 uur schats kwamen we daar aan. De zonsopkomst gezien, en het uitzicht was prachtig!
Daarna nog wat plekken in de omgeving bezocht, en naar de kraterrand toegeklommen, echt supermooi!
Om 13.00 uur kwamen we terug, en waren we kapot!

Gister de hele dag gereist, en vandaag aangekomen in Bali. We zijn in Lovina. Morgen gaan we een scooter huren, en de omgeving verkennen! :)

• 15 Maart 2013 - 03:28

Emily:

Heii!
    Fijn om wat te lezen! Jullie hebben al veel gezien en gedaan klinkt heel fijn allemaal!! Bijzonder dat jullie samen jullie roots hebben bezocht zeg, mooie ervaring! Enjoy bali!! XX

• 16 Maart 2013 - 18:54

Elze:

Wat maken jullie toch een bijzondere reis!! Hoop dat Bali bevalt, geniet en pas op voor jullie stalker C.... Liefs!