Sweet Bali :) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu Sweet Bali :) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu

Sweet Bali :)

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

17 Maart 2013 | Nederland, Nederland

We zijn inmiddels een paar dagen in Bali. In lovina om precies te zijn. Een klein dorpje in het noorden van Bali.
Wel iets toeristisch, maar goed, ook wel lekker ergens, want alles is 'makkelijk' .
We hebben hier alweer van alles gedaan. We doen elke dag wel dingen, want we willen gewoon zoveel mogelijk zien en beleven :) Gelukkig staan we daar allebei hetzelfde in, dus elke dag gaat de wekker (liggen er vaak ook wel voor 12' en in hoor).
We hebben een superfijn bungalowtje gehuurd. Het ligt in een prachtige tuin, met allemaal vijvertjes en veel hindoeistische beeldjes. De sfeer in Bali is heel anders dan in Java, dan zal voor een deel komen omdat je overal religie vind. In elke tuin staan wel wat tempeltjes, en alles wordt supermooi versierd, en schoongehouden. Het is dus een prachtig eiland.
Ook qua natuur is het genieten. Op Java zijn we voornamelijk in grotere steden geweest. Hier zijn we 2 dagen de bergen ingeweest met onze scooter. Behoorlijk avontuurlijk moet ik zeggen. De eerste dag wilden we 2 grote vulkaan meren bekijken, maar eenmaal op de berg, begon het keihard te storten. Het hield ook niet meer op. Dus wij bij een shopje 2 regenpakgewaden gekocht, en als echt indo's op de scooter door de stortregen. Zelfs de indische mensen stopten, maar wij gingen door! Whahah...
Uiteindelijk naar huis gegaan, want het was geen doen. Alles was ook mistig, we reden gewoon door de wolken, dus uiteindelijk besloten de volgende dag een volgende poging te wagen.
Het begin beter, kwamen in 1 stortbui terrecht, maar die hield gelukkig ook weer op. Bij de meren gelunched met een pop-mie (goedkoop bamisoepie uit beker) endaarna door getuft naar de mooiste rijstvelden van Bali (met unesco-nominering) Moet ook zeggen, suuuuuuuuuupermooi! Dat het zo mooi zou zijn had ik niet verwacht, maar dat zullen jullie nog wel op de foto's zien.
Daarna op naar de tempel. Hele tofe paadjes en weggetjes genomen, maar sommige waren wel erg slecht.. Soms moesten we afstappen en lopen met de scooter aan de hand, maar nog steeds, gingen we stug door.
De tempel bekeken, wat mooi was, en toen weer precies dezelfde weg door de bergen sterug. Zo'n 2 a 3 uur te gaan nog, maar het was al 17.00 uur. We mochten dus wel opschieten.
Weer over het superslechte weggetje, door een piepklein dorp in de bergen, en ja hoor, lekke band!
Na een eind te hebben gelopen, en begeleid te zijn door verschillende mensen (meesten spraken geen engels, dus alles handen en voeten werk) kwamen we aan bij een motershop (lees: boerderijtjesachtig huisje, met 1 uithangbord dat ie iets met scooters deed ) maar de man des huizes was Puja aan het geven (offeren aan de goden) dus niet aan t werk. Gelukkig wilde zijn zoon wel ff de binnenband vervangen. Zo gezegt zo gedaan. Een uur later konden we weer op pad. Net voor het donker bereikten we de ' grote' weg (nog steeds klein weggetje, maar soort van hoofdweg), en daarna duurde het nog 2 uur rijden.
Om 10.00 uur vertrokken, om 21.00 uur weer thuis. Onszelf getrakteerd op een veel te dure pizza (4 euro per stuk!)

Vandaag wezen snorkelen op de mooiste snorkelplek van Bali. En moet zeggen, het was ook echt ge-wel-dig! Echt 100 soorten vissen gezien, sommige wel van een meter doorsnee, heeeel vet! Linda en ik waren allebei nog best wel wit, want geen korte broek en schouders ui respect natuurlijk, maar vandaag zijn we in 4 uur superbruin geworden! Allebei zelfs een beetje verbrand!

• 17 Maart 2013 - 12:43

Elze:

Bali klinkt super leuk! Werd het niet al vroeg donker toen jullie een lekke band hadden met de scooter? xxx

• 17 Maart 2013 - 14:34

Em:

Wow klinkt super, fijn dat jullie zo genieten zeg!! :-) Oh die rijstvelden zijn echt prachtig he!! Als het mogelijk is probeer een tempelviering mee te maken, geweldig!! Enjoy the paradise!! xxx

• 17 Maart 2013 - 15:34

Angeniet:

waaah klinkt superfijn!! <3 geniet!!!

• 20 Maart 2013 - 14:02

Marijke Bakker:

Wauw wat hebben jullie weer super leuke en spannende dingen beleefd.
    Het lijkt me heerlijk om daar te zijn.
    Stoere meiden hoor zo door de wolken van regen en mist heen.
    Geniet er nog lekker van. xx

• 21 Maart 2013 - 22:48

Anjo:

Hallo meiden, groetjes van ons! We lezen jullie belevenissen dan blijven we op de hoogte. Blijf schrijven dus! Veel plezier verder.

• 23 Maart 2013 - 11:32

Annika:

Wow! Klinkt weer supertof zussen! Echt geweldig dat jullie zoveel kunnen doen en beleven! Krijg helemaal de zomer in m'n hoofd van jullie verhalen (heb je snel met een gevoelstemperatuur van -15!). Geniet van de laatste week en tot begin april (hopelijk brengen jullie de lente mee!)... XAnn