Last days... - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Olga - WaarBenJij.nu Last days... - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Olga - WaarBenJij.nu

Last days...

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

02 April 2013 | Indonesië, Lombok

Helaas, de laatste dag is aangebroken.
We zijn in Kuta, Lombok. Na Gili Air, besloten we hier nog een paar dagen heen te gaan. Ik wilde graag nog een dagje surfen, en we hadden veel mooie verhalen over de zuidkust van Lombok gehoord. Het is er dan ook prachtig. Een wilde ongerepte kustlijn. Heel veel verschillende strandjes, en heel veel goede surfspots.
Gister een tijdje gesurft, echt nog heel erg ongerept, want op die spot verhuurden ze gewoon geen boards! (haha)
In het kleine plaatsje Kuta kun je dus je board huren, en dan rondrijden op zoek naar een goede surf. Gelukkig mocht ik verschillende boards lenen bij het starndje waar we waren, en dus ook nog het een en ander kunnen uit proberen qua maten.
We zagen daar een heel zielig hondje, met een enorme wond op haar poot. Het was echt heel naar, ik kon gewoon haar bot en pezen zien.
Hier moesten we iets aan doen! Sowieso rijst met kip en haar en haar pup gevoerd. Vanochtend heb ik BAWA gebeld. Een organisatie in Bali, die honden opvangt, en verzorgt, stereliseerd etc. Zij gaven me weer het nr van een contactpersoon, en zo kwamen we bij Gemma terrecht, een vrouw die hier in Kuta met haar Indonesische man woont. Helaas is er hier in Lombok geen organisatie. Ze kon alleen wat tips geven, zoals dierenarts etc.. Maar, omdat het een moslim-eiland is, willen de meeste dierenartsen geen honden aanraken! Hoe bizar is dat! Er was er schijnbaar wel 1, maar deze was al een paar dagen onbereikbaar. Dus alles liep op niets uit. We hebben de gegevens van de hond, waar ze te vinden is enzo aan haar doorgegeven. Bawa zou namelijk met een projectgroep komen volgende week, maar waarschijnlijk niet naar Kuta area.. :( Nou goed, wie weet komen ze toch, en dan weten ze haar en haar pup iig te vinden...

De dag ervoor zijn we vanuit Kuta richting het oosten gereden, en gisteren dus naar het westen.. Het is echt prachtig hier...
Het voelt wel weer heel anders. Bali is Hindoeistisch, en hier is het islamitisch. Ik houdt toch meer van de sfeer in Bali. Hier zijn de mensen harder, en minder vriendelijk. Ook overal dus zwerfdieren, en ze behandelen ze erg slecht. Snappen echt niet waarom iemand een hond zou aaien of voer zou geven.. Ik begrijp dat gewoon niet en zal dat ook nooit doen... Misschien moet ik hier maar mn hondenopvang beginnen, ik zie een heleboel verbetering mogelijk!

Linds ia nu naar een duikschool toe, ze wilde gaan duiken, maar de omstandigheden waren niet goed voor vandaag. Nu kijkt ze even of we wel mee kunnen op de boot om te snorkelen, ook leuk! Verder hebben we een lekker tentje ontdekt waar we zo gaan lunchen, met foccacia's, kaas etc, jum!

Vannacht vertrekt onze vlucht vanuit Lombok, en dan morgenochtend komen we in Jakarta aan. Daar hebben we dan nog de hele dag, en waarschijnlijk, als we de tassen ergens kwijt kunnen, gaan we wel even de stad in.. Waarschijnlijk een museum voor Linda en een Mall voor mij, haha...Morgennacht rond 12 uur locale tijd vertreken we van hier...
Donderdag rond 14.00 uur geloof ik zijn we were in NL.

Dit was dus mn laatste reisverslagje weer :)

Hoop dat jullie lekker meegelezen hebben.. Tnx daarvoor!

• 02 April 2013 - 08:00

Yoo Hee:

Hey chick,

Super leuk om alles gelezen te hebben! Geniet van de laatste dagen en alvast een hele goeie reis terug! We zien elkaar zaterdag!!! Super leuk!xyh

• 02 April 2013 - 08:23

Em!:

Ha meis!

Goed bezig jij voor het hondje, respect!! Fijn te lezen alles genietse nog ff en see you soon!! xxxx

• 02 April 2013 - 08:23

Em!:

Ha meis!

• 02 April 2013 - 09:28

Elski:

Geniet van de laatte omentjes!! dikk knuf& tot snel :)

• 02 April 2013 - 09:30

Corine:

Leuke verhalen Olga! Jammer dat het er al weer op zit, volgens mij is het voorbij gevlogen! Goede terug reis! Tot binnenkort weer!

• 02 April 2013 - 18:25

Marijke Bakker:

Hoi Olga en Linda wat jammer dat het er alweer bijna op zit voor jullie.
    Maar ik geloof zeker dat jullie er van genoten hebben.
    Wens jullie een goede reis naar huis.
    Groet van Marijke

• 03 April 2013 - 15:05

Anne C:

Jullie zijn alweer onderweg naar huis ... zóó snel, ik heb vandaag even de laatste verslagen gelezen. Jullie hebben veel gedaan en beleefd, geen moment ongemerkt voorbij laten gaan, zeg maar. Het klinkt geweldig fijn, actief én relaxt. Groetjes, Anne