into the wild - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu into the wild - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu

into the wild

Door: ik :-)

Blijf op de hoogte en volg Olga

15 Maart 2014 | Nederland, Nederland

tijd voor een nieuwe update :-) luang prabang was wel leuk, maar niet echt suuuuuupertof ofzo.. ik vond de sfeer wel oke, maar het is gewoon dichtbvolkt met franse middle-aged toeristen.. dat was ook mijn reden om niet daar een trek te doen en door te reizen naar luang namtha, 10 uur noordelijker met de bus. In luang prabang het een en ander gedaan. Dagje door de stad gewandeld, wat tempels bezocht, en zelfs wat geshopt. Ik heb 2 chille broeken gekocht. Je had daar een grote nightmarket, met allerlei leuke spulletjes, maar wel een stuk duurder dan in vang vieng bijvoorbeeld. Wel goed af kunnen dingen op die broeken, dus dat was wel chill. Met het groepje waar ik inmiddels zo ongeveer een week mee gereisd heb, besloten we op de laatste avond naar Utopia te gaan, een superchille backpackersplek, waar goedkope drankjes geserveerd werden, en het had zelfs een verlicht volleybal veldje :-) tot het einde gebleven, wat 12 uur is, want dan sluit zo ongeveer alles, behalve de bowlingbaan. Dit was dan ook de place to be! Dus met een tuk tuk vol hier heen. Een fles whiskey en cola gekocht, en met zn allen gedronken, en op die manier afscheid genomen van elkaar. En natuurlijk gebowld wat erg grappig is als iedereen dronken is :-P

De volgende dag ben ik naar een mooie waterval gegaan, en helaas werd ik snachts ziek. Even heel goed ook! Ik bleef maar overgeven.. maar in de ochtend zou ik eigenlijk naar luang namtha gaan met de bus. Gelukkig had ik nog wat geld op mijn lao tel.nr, en dus gebeld, en gevraagd of het verplaatst kon worden qua tijd. Dit kon gelukkig.. savonds zat ik dus in de bus :-) het was een sleeperbus, superdeluxe met bedjes, echt heel chill. Best goed geslapen, en de volgende ochtend aangekomen in luang namtha. Een klein dorpje, wat echt gericht is op het doen van trekkings. Die dag bij forest retreat een trek geboekt. Ik was de eerste, en met hoe meer mensen je gaat hoe goedkoper het wordt. Ik deed een deposit, met de afspraak dat wanneer er niet meer mensen zouden komen, ik dit geld terug zou krijgen. Het was een trek waarbij ik de eerste dag zou gaan kayakken, en de 2 volgende dagen zou gaan lopen. De eerste nacht in een homestay bij mensen thuis, en de tweede nacht in de jungle :-) toen ik savonds weer kwam om er wat te eten, hadden er nog 4 mensen zich aangemeld! Dat betekende dus dat de trek nog maar 75 euro was. En natuurlijk ook veel gezelliger! De volgende dag vertrokken we.

Samen met 2 amerikaanse meiden, en een canadees stel, allemaal mijn leeftijd. Superleuke dagen gehad. We hadden 2 guides, ton, die goed engels sprak en ons van alles uitlegde, en son, een sjamaan die echt alles wist van de jungle. Kayakken was tof! Ik had het nog nooit gedaan, maar vond het supercool! Lekker chill over de rivier peddelen, niets mis mee ;-)

Savonds sliepen we bij mensen thuis in een dorpje in de bergen.. in het begin vond ik het een beetje onwennig, maar dat veranderde al snel. We werden binnen uitgenodigd, en kregen heerlijke sticky rice, groenten met ei te eten, jam! Het ws een lieve familie, met enorm schattige kindertjes :-) Met zn allen een superslechte lao soap gekeken, en gelachen. Toen was het inmiddels 20.00 uur, en dus tijd voor bed. Onze bedjes werden klaar gemaakt, en ik heb heerlijk geslapen in het bamboo huisje. De volgende dag was de eerste dag van de trek. Zo'n 7 km gelopen in 5 uur. Het was bloedheet, en veel up-hill. Rond 14.00 uur kwamen we aan bij de camp-site. Ik was erg bang geweest voor spinnen, maar deze plek viel erg mee. Het was een beetje een open plek, en er was een klein kampje gebouwd. Er werd een groot plastic zeil neergelegd, en daarop zouden we dan slapen met klamboe's. Lekker een beetje gechilled, en van het uitzicht op de berg genoten. Het eten wat we die avond kregen kwam allemaal uit de jungle, behalve het vlees. Allerlei soorten bamboe etc, met sticky rice uiteraard. Sticky rice is de shit trouwens. Het werkt een beetje als brood, je kan er van alles mee pakken zoals je met brood in india zou doen bv.
Rond 20.00 uur weer naar bed, nog even bij t kampvuurtje gezeten, maar toen was het toch echt bedtijd.
De volgend dag 9km gelopen, waarvan heel veel naar beneden. Helaas zijn mijn knieën niet meer de beste, en had dus behoorlijk veel last. Maar de trek van die dag was wel de beste. Vooral het laatste stuk na de lunch was prachtig. We liepen langs/in de rivierbedding terug naar de grote rivier. Hier was het dus supergroen en echt jungly :-) Aan het eind was ikk wel blij dat we weer terug waren, mijn knieën deden inmiddels echt pijn, en was gewoon supermoe! We reden met een jeep terug naar het dorpje waar we de eerste nacht hadden geslapen, en hebben daar nog even gezwommen. Toen terug naar luang namtha, wat een klein uurtje rijden was. Daar kregen we een heerlijke cocktail, en savonds met de groep nog pizza gegeten, vannacht heb ik heeeeerlijk geslapen ;-)

Inmiddels zit ik op het kleinste vliegveld ever. Ik neem vanaf hier een vlucht naar vientiane, waar ik anders zo'n 20 uur over zou doen met de bus, en nu een uurtje. Ik ga proberen nog de nachtbus naar Pakse te pakken in het zuiden, en dan ben ik hopelijk morgen ochtend op de 4000 islands. Dit schijnt een uberchill plek te zijn, waar ik vast wel even ga rond hangen. Zin in! Nu maar s inchecken!

  • 15 Maart 2014 - 07:35

    Rita:

    Mooie verhalen! Veel plezier nog.

  • 15 Maart 2014 - 09:11

    Thed:

    Hoi Olga, ik geniet van je reisverslagen. Veel plezier!

  • 15 Maart 2014 - 12:44

    :

    Wat een avonturen beleef je, te gek zeg!! Heb je al mango-stickyrice gegeten? Dat is het eerste wat ik ga doen als ik daar aankom ;) x

  • 15 Maart 2014 - 14:43

    Anne C:

    Mooie verslagen, Olga, en wat heerlijk dat je zo geniet on your own ;-) xA (moeder van YH)

  • 20 Maart 2014 - 12:11

    Paul:

    Hey olgje, Ik heb eindelijk even je reisverslagen gelezen..
    Het klinkt allemaal onwijs leuk, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Olga

Actief sinds 16 Feb. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 7479

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 30 Maart 2014

Laos en een klein beetje Thailand

04 Maart 2013 - 04 April 2013

Indonesie

Landen bezocht: