4000 islands - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu 4000 islands - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Olga - WaarBenJij.nu

4000 islands

Door: ik :-)

Blijf op de hoogte en volg Olga

21 Maart 2014 | Nederland, Nederland

inmiddels ben ik alweer onderweg naar Thakhek. Het centrale zuiden van Laos. Het diepe zuiden kom ik nu net vandaan. Ik heb 5 dagen gespendeerd op DonDet, 1 van de vele eilandjes van de 4000 islands :-) Het is er heerlijk. Ik zat in een bungalow voor 5 euro per nacht. Met mijn eigen hangmatje enzo :-) verder was er ook niemand in de bungalows naast mij en dat vond ik helemaal niet erg. Het was er dus heerlijk rustig. Overdag deed ik vooral lekker niets. Beetje zwemmen, in mijn hangmat hangen, en beetje internetten. Svonds at ik meestal met reisgenootjes die ik her en der op het eiland tegen kwam. De laatste avond kende ik dan ook het halve eiland, hardstikke gezellig. De eerste avond samen met 2 meiden een happy shake genomen. Best lekker, maar er zat een enorme berg wiet in verwerkt. Nou, dat was duidelijk te merken. Ik was behoorlijk vaag toen ik eenmaal in mijn bed lag, en toen ik wakker werd, was ik supermisselijk. De hele dag in bed blijven liggen, en een beetje slapen.. de volgende dag was ik gelukkig weer helemaal fit, en dus lekker dingen doen. Ik huurde een fietsje, en ben het eiland over gefietst en her en der gestopt voor een lunch of een drankje :-) wederom allemaal leuke mensen ontmoet, leuk, van die korte gezellige encounters :-)
Ik besloot de volgende dag te gaan kayakken. Dit was met een flinke groep (13 man). Superleuke groep, en was echt gezellig. Eerst een stuk kayakken, toen een waterval bekeken, daarna ergens anders gezwommen en geluched, en daarna weer verder gekayakt naar de grootste waterval van z-o-azie :-) vet hoor! Toen was iedereen ook echt supermoe! Nog weer terug naar DonDet gekaykt, en klaar :-) toffe dag gehad. Helaas hebben we geen zoetwater dolfijnen gezien! Die heb je hier dus volop, maar helaas, ja, ik geloof dat ik een stukje rug op 50 meter afstand heb gezieb ofzo, haha.. savonds weer heerlijk gegeten bij Yasmin, mijn favo restaurantje op DonDet. Superekker indiaas eten, heb hier dan ook 5 x gegeten, haha..savonds gechilled bij 'smiling lao' mijn favo chill-out plekje, met fijne mensen, en fijne reggae :-) verder gister weer heel weinig gedaan. Mijn was laten doen, en mijn verdere reis plannen. Verder weer wat gezwommen, gewandeld, gegeten, en gekletst.Nu ben ik onderweg naar Thakhek waar ik de loop ga rijden op een scooter. Dit is een route van 400 km, die 4 dagen in beslag neemt. Ik hoop vanavond bij het guesthouse mensen te ontmoeten met wie ik dit kan gaan doen,en anders onderweg ws wel :-) dit wordt mijn laatste avontuur hier, want daarna moet ik terug thailand in ivm mijn visum.

Ik vind Laos trouwens echt super! Het is denk ik het makkelijkste land waar ik ooit gereisd heb. Er is namelijk totaal geen hassle. Mensen hoeven niet perse iets van je, en ik heb zelfs situaties meegemaakt waarbij mensen mij bv een gratis rit gaven, gewoon omdat ze aardig zijn
:-) verder zijn ze makkelijk, eten ook gewoon met hun linkerhand, het lijkt ze allemaal niet zoveel uit te maken :-P ook op religie gebied merk ik weinig. Er zijn een hoop monniken en tempels, maar ik merk niet overduidelijk dat ze zich helemaal conformeren aan bepaalde religieuze normen. Ze zijn gewoon vrij chill :-) verder is het geen probleem om met blote schouders rond te lopen of whatever, mannen doen niet naar of moeilijk, het is gewoon makkelijk reizen :-)
Ik heb me nog geen 1 keer onveilig gevoeld, ondanks dat ik regelmatig alleen ben. Ook bv totaal niet bang dat er iets gejat wordt.. zo'n land is het gewoon niet..

Verder eten laotianen alles! Dus ook hond etc.. hier worden speciale honden voor gefokt. Straathonden zullen ze niet eten ivm ziektes.

Verder geef ik weinig geld uit! Zo'n 200 euro per week, dus blijf mooi binnen mijn budget :-P das best gek trouwens, want eigenlijk vind ik het allemaal vrij duur klinken. Voor een maaltijd ben je snel zo'n 4 a 5 euro kwijt met drinken, maar ik eet alleen lunch en avondeten. Cocktails en bier zijn goedkoop. 1 a 1,50 euro. En guesthouses rond de 5 euro. Reizen is wat prijzig, rond de 15 euro voor een lange busrit. Voor de rest heb ik ook weinig uitgegeven. Ik koop verder weinig, maar zoals die trekking die ik gedaan heb was rond de 75 euro. En het kayakken van laatst 15 euro.erder vermaak ik me nog steeds supergoed, en heb dus ook nog helemaal geen zin om naar huis te gaan! Gelukkig hoeft dat ook nog even niet, ik heb nog anderhalve week, en die ga ik zeker nog goed benutten! Maar nu eerst een superlange busrit in de hitte. Airco werkt niet echt, de bus stopt overal, en moet nog zo'n 300 km ;-) gelukkig is alles een avontuur als je op reis bent!!!! :-D

  • 21 Maart 2014 - 06:22

    :

    Ik word zo enthousiast van jouw verhalen!! Ben blij dat ik je nog ff zie voordat ik wegga. Love you meisje, maak er nog ff iets moois van!!

  • 28 Maart 2014 - 18:45

    Marijke:

    Heerlijk dat het leven daar simpel is en dat de mensen gewoon niets van je willen.
    Dat was met name zeker in Marokko wel anders he.
    Succes met de lange reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Olga

Actief sinds 16 Feb. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7471

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 30 Maart 2014

Laos en een klein beetje Thailand

04 Maart 2013 - 04 April 2013

Indonesie

Landen bezocht: